نکات آرایشی برای پوست های خشک

چند نکته آرایشی برای افرادی که پوست خشک دارند

میکاپ پوست خشک یکی از سخت­ترین انواع میکاپ به دلیل نوع پوست است. در این نوع از پوست‌ها به دلیل مشکلات پوست مانند خشکی بیش‌ازحد، پوسته پوسته شدن قسمت‌های مختلف صورت و همچنین جذب سریع مواد آرایش توسط پوست همواره مشکلات بسیاری وجود دارد. با استفاده از راهکارهایی می­توان این مشکلات را تا حد زیادی کاهش داده و آرایش مناسبی برای این نوع از پوست‌ها انجام داد.

نکات آرایشی پوست‌های خشک

در آموزشگاه آرایشگری سعادت آباد برای آرایش پوست خشک لازم است پیش از آغاز آرایش مراحلی را طی کرده تا پوست صورت آمادگی لازم را برای آرایش کسب کند. با انجام هرکدام از این مراحل پوست نرم‌تر شده و آرایش حالت بهتری خواهد یافت. نکات قابل توجه در انجام آرایش پوست خشک عبارت‌اند از:

  1. اولین مرحله برای آماده­سازی پوست شستشوی صورت با یک محلول ملایم ویژه پوست خشک است تا بتواند شادابی و رطوبت لازم را به پوست شما بازگرداند.
  2. لازم است از چند روز پیش از انجام میکاپ روزانه چند نوبت از یک مرطوب­کننده قوی با خاصیت آب‌رسانی استفاده شود تا پوست تغذیه شده و درصد خشکی آن کمتر شود.
  3. در تمامی اجزای صورت لازم است در قسمت‌های گونه، بینی و بین ابروها مرطوب­کننده بیشتری به کار برده تا خشکی آن‌ها برطرف شود.
  4. یکی از مهم‌ترین راه حل‌ها در این زمینه استفاده از پرایمر پیش از آرایش است. پرایمر تا حد زیادی پوست را نرم کرده و پوسته­های اضافی آن را برطرف می­کند.
  5. برای رفع پوسته­های خشک شده بر روی لب به صورت مداوم از بالم لب استفاده کنید تا لب دچار خشکی نشود.
  6. بهترین انتخاب برای لوازم آرایش استفاده از لوازم آرایش ویژه پوست‌های خشک است که مرطوب کننده بیشتری دارند.
  7. برای تثبیت آرایش و جلوگیری از جذب آن توسط پوست حتماً از اسپری تثبیت کننده در پایان آرایش استفاده کنید.

 

آموزش آرایشگری

آرایشگریآموزشگاهپوست خشکخریدسعادت آبادفروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *