آموزش براشینگ مو

منظور از براشینگ حالت دادن موها به کمک برس و حرارت می باشد.

البته برای این امر آرایشگران در سالن های زیبایی خود، از برس‌های گوناگونی با ابعاد و جنس‌های مختلف و وسایل حرارتی متنوعی استفاده می کنند.

ساده‌ترین نوع براشینگ مو بهره گیری از برس لوله‌ای فلزی یا چوبی و سشوار برای حالت دادن مو می باشد.

 

برای یک براشینگ خوب باید قبل از شروع کار موها کاملا شست و شو داده شود؛ زیرا براشینگ بر روی موهای چرب به درستی صورت نمی پذیرد.

در صورت صلاحدید آرایشگر و با توجه به جنس موها و داشتن رنگ یا مش، از نرم‌کننده نیز در فرایند براشینگ استفاده می گردد تا حالت‌پذیری موها بیشتر شود.

هرچند که براشینگ برای حالت دادن و آراستن موها صورت می پذیرد ولی اکثر آرایشگرها در یک سالن زیبایی برای موهای ناصاف ابتدا موها را کاملاً یکدست می نمایند و سپس عملیات حالت دادن به موها را شروع می کنند.

 

براشینگ برای کدام موها مناسب است؟

عمل براشینگ در یک سالن زیبایی، بر روی تمامی موها انجام پذیر است ولی بر روی موهایی که کمی فر است و یا حالت‌ خاصی دارد نتیجه بهتری در پی دارد. سخت‌ترین نوع برای براشینگ در بین موها ، موی صاف و لخت می باشد که یا اصلاً حالت پذیری ندارد و یا به سختی حالت دار خواهد شد.

انجام این کار برای موی اشخاصی که به طور طبیعی شکسته و یا دارای فرهای خیلی ریز می باشد نیز زمان و انرژی زیادی صرف می شود.

 

مراحل براشینگ مو

مرحله اول براشینگ، شستشوی مو می باشد.

مرحله‌ی بعد از شست و شو مرحله ی صاف کردن موها است.

نکته مهم در این مرحله که از اهمیت زیادی برخوردار است همین مرحله می باشد و اگر آرایشگر از تجربه کافی برای انجام این کار برخوردار نباشد، مراحل بعدی برای او سخت شده و نتیجه کار چندان دلچسب نخواهد شد.

انتخاب برس صحیح برای این کار و قرار دادن سشوار در جهت مناسب از نکاتی می باشد که تنها یک آرایشگر با تجربه به از پس آن بر خواهد آمد.

در مرحله پایانی نیز به سلیقه مشتری و یا با نظر آرایشگر، حالت پذیری موی مشتری به سمت داخل یا به سمت بیرون خواهد بود و یا به کمک ابزاری همچون بابلیس و اتوی مو، فرهای ریز و درشت در آنها بوجود می آید.

لازم به ذکر است که انجام براشینک لازمه تجربه زیاد در این امر است زیرا موارد زیادی از اسیب های جدی به ساقه و ریشه ی مو توسط افراد مبتدی گزارش شده است.

آموزش آرایش مو

آموزش آرایش موبراشينگ موي كوتاهبراشینگ موبراشینگ مو چیهبراشینگ مو کوتاهبراشینگ موهای کوتاهبراشینگ موی بلند مجلسیبراشینگ موی فربراشینگ موی کوتاه چیست براشینگ مو بلندبراشینگ موی کوتاه مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *