ویژگی های مثبت و منفی مژه مغناطیسی

نکات مثبت و منفی مژه مغناطیسی

داشتن مژه­های پرپشت و بلند یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی است. تمامی افراد به طور عادی از داشتن این گونه از مژه­ها محروم هستند و تنها درصد کمی از افراد این‌گونه مژه­های طبیعی دارند. یکی از راه­هایی که معمولاً برای داشتن مژه­های زیبا استفاده می­شود استفاده از مژه مصنوعی است. مژه مصنوعی مغناطیسی و یا مگنتی نوع جدیدی از مژه مصنوعی است که مورد استفاده قرار می­گیرد.

مژه مغناطیسی چیست؟

مژه مگنتی نوعی از مژه مصنوعی است که از دو بخش تشکیل شده است. این دو قسمت در بالا و زیر مژه بالایی قرار گرفته و به وسیله آهنرباهای بسیار کوچکی که دارند به یکدیگر متصل می­شوند. مژه­های مغناطیسی انواع گوناگونی دارند که عبارت‌اند از:

  1. مژه مغناطیسی با موی طبیعی
  2. مژه مغناطیسی با ابریشم طبیعی
  3. مژه مغناطیسی از جنس ابریشم مصنوعی
  4. مژه مغناطیسی گوشه چشمی
  5. مژه مغناطیسی تک مگنتی
  6. مژه مغناطیسی دو مگنتی

مزایای استفاده از مژه مصنوعی مغناطیسی

مژه مغناطیسی دارای مزایایی نسبت به دیگر مژه­های مصنوعی است. از جمله این مزایا می­توان عدم استفاده از چسب برای مژه­ها نام برد که این امر امکان حساسیت چشم به مژه را کاهش می­دهد. همچنین وزن این نوع از مژه­ها بسیار سبک بوده و قابلیت استفاده مجدد پس از جداسازی را دارند. استفاده از این مژه­ها به دلیل استفاده چندباره نسب به دیگر مژه­ها مقرون به صرفه است.

معایب استفاده از مژه­های مصنوعی مغناطیسی

استفاده از این مژه­ها در کنار مزایای که دارند دارای معایبی نیز هست. در نوع پرپشت و بلند این مژه‌ها برای جلوگیری از افتادن از آهنرباهای قوی­تری استفاده می­شود که ممکن احساس سنگینی بر روی پلک ایجاد کند. به دلیل استفاده مکرر از این مژه‌ها امکان استفاده از ریمل برای آن‌ها وجود نداشته و در صورت استفاده از ریمل امکان ایجاد آلودگی و عفونت برای چشم زیاد می­شود. یکی از مهم‌ترین معایب این مژه­ها افتادن آن‌ها بر روز مژ­ه­های نازک و کم‌پشت است که توانایی نگهداری بالایی ندارند.

آموزش آرایشگری

آرایشگریآموزش آرایشگریسعادت آبادمژه مغناطیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *